zondag 10 maart 2013

Hackfort (2)


7 maart 2013- Wederom weer richting Hackfort. het weer was heerlijk en ik besloot maar eens de andere kant van het gebeid te lopen. langs de Hackfortsebeek richting de Veengoot. Ik had me voorgenomen wat te oefenen met het fototoestel maar dat mislukte al snel. Er was te veel te zien en te horen wat mijn aandacht afleidde.

De Boomklever en de Grote Bonte Specht waren lekker druk vandaag. De Zwarte Specht die ik zo graag op de foto wil liet zich wel horen maar was nog te ver weg voor mij.


Grote lijster waren in het gebeid wel ergens te horen. Op de Riethuisweg vlogen 2 grote lijsters elkaar achterna en zong er een exemplaar rustig door in een naaldhoutvak.
Tot slot verdween er 1 het gebied uit en bleef da ander rustig zitten om alvorens weg te vliegen en elders te gaan zingen.







 Langs de Baaksebeek richting de Veengoot waar groepen watervogels zaten en langs de akker enkele nijlganzen. Op de Veengoot zaten v.n. wilde-,kuif-en krakeenden. Ook smienten en 1 Dodaars.
ook een paar knobbelzwamen en langs de oever enkele grauwe ganzen.
Al verder lopend een groepje goudvinken langs een struweel maar te laat om deze vast te leggen.


Waakzaam hielden de nijlganzen mij in de gaten.
Richting de Riethuis weg de eerste zingnde Geelgors voor mij dit jaar. lastig om deze te fotograferen met weinig licht,tegenlicht, sluitertijd dus maar gewoon plaatjes schieten en zien. In die hoek zongen er 2 tegelijk. Bij een boerderij op dezelfde weg een leuk groepje ringmussen die druk heen en weer vlogen van de beukhaag in een Els en weer terug.











Via een wandelpad met links en rechts akkers richting de Rietberg om lekker een kop koffie te pakken en na te genieten van de tocht wat ik weer allemaal gezien heb.

 Achter mij klonk nog een zingende Heggenmus en weer terug richting het kasteel Hackfort begon de regenbui. Dus mooi op tijd terug.










Geen opmerkingen:

Een reactie posten